Tabung Haji :D

Tuesday, October 23, 2012

Aku dah gemok aku dah gemok aku dah gemok!
*macam nada gembira* *tapi* *tidak bagi aku* *fat please get out*

sedih bila kita dapat tahu diri kita terlalu gemuk, bagi seorang perempuan keinginannya
adalah memiliki sebuah bentuk badan yang cantik, tak gemuk sangat and tak kurus kemping.
aku yang pemalas lagi gemuk memang akan dapat bentuk bandan yang gempal.
kau mesti tak percaya yang aku ni gemuk kan?

ada aku pernah tipu oulls? tak kan? see! aku memang gemuk.


T.U.T

SUDAH SUDAH SUDAH SUDAH SUDAH SUDAH SUDAH SUDAH
Gemuk is my intro first, but i don't want to tell about "GEMOK" :D 
First of all, congratulation to my sister "Convocation"
seronok lah kau dekat rumah goyang kaki, tak payah nak fikir apa..
just kau kena cari kerja tu je, sangat seronok! bila time aku pulak nak konvo ni? T__T
aku dah penat nak belajar ! nak kahwin terus nanti! wooi Putera kahwinilah aku...
*who want's marry me* *subhanaALLAH* *baik sungguh siapa yang nak kahwin dengan aku*
Siapa yang dapat mengambat hati aku, akan aku sayang cinta dia sepenuh hatiku :')
dan barang siapa yang hendak berkahwin dengan aku, no couple no no no .
aku akan taat setia dan menjaga hatinya sepenuh jiwa dan raga aku..
*apesal jiwang karat pepetang ni* *ayat macam kuno je* *kau boleh tampar aku*

wahai suamiku, tataplah mataku yang sepet lagi kuyu ini :D 

first time aku drive and naik keta Hilux :) sonok sangat. sedap weh bawak keta Hilux
dekat Sabah memang ramai yang guna kereta Hilux, sebab jalan dekat kampungkan macam tak elok...tapi memang seronok lah cita dia :D

jangan ingat orang perempuan tak boleh bawak kereta Hilux okayy?
*mesti kau bosan en tengok muka aku* *kisah pulak*

okaylah kita start cerita, let's gone *ehh..?

Flight aku hari sabtu, pukul 7.00..so, pagi-pagi lagi aku kena bagun..sebab rumah jauh dari KLIA
gila kau, macam nak pergi Kuala Selangor aku rasa lama dia.. sangat Jauh okayy!
tup tap tup tap, sampai Airport terus check in, hantar bag then terus pergi solat then breakfast..
set kitaorang belakang sekali time tu, nak pendek kan cerita.. okay aku first time naik flight MAS
macam sejakon sikit lah jugak, selalunya naik flight AirAsia je sebab murah sikit dari MAS
tapi time tu ayah sangat berbaik hati untuk belanjer tiket MAS ! seronok lah sikit.
ayah dah selalu naik MAS, so.. dia takdelah jakon macam anak dia ni :O
Hahahaha, memang kelakar.. makanan disediakan..tak payah kau nak kena beli booking makanan 
macam AirAsia tu... kalau AirAsian kena bayar leceh ahh! MAS dia dah masukkan sekali dalam duit tiket tu! memang leceh tau AirAsia. dah lah jauh kalau nak pergi dekat Flight AirAsia..
LECEH LECEH LECEH LECEH LECEH LECEH
disebabkan kau murah sikit dari MAS tu lah yang aku terpaksa naik..
Thanks to Pramugara MAS, ehh to Pramugari? tanak! sebab abang tu layan aku sangat baik..
dah lah handsome, terliur aku! hahahahha
dah stop! perjalanan kesana memakan masa selama 2 jam 30 minit.. 
sekejap je, tak lama pun... tapi.. bila kau dah mendarat! jangan cita ahhh!
Sakit kau tak Sakit! sakit apa? kau naik ah sendiri, baru kau rasa apa yang kau akan sakit :')

sampai je dekat Airport Sabah, pekerja ayah terus ambik dengan kereta Hilux office :D
aku tak boleh lah kalau orang ada kereta Hilux, nak bawak!
*gambar diatas tu tempat kitaorang Lunch, sedap tu memang sedap.. tapi mahal gila!
biasalah, makanan dekat Sabah memang mahal, nasi goreng pun dah RM7.50
tapi nasib baik sedap, kalau tak sedap memang aku nak komen komen dekat manager restaurant..

aku tanak ah tunjuk gambar makanan kat sini, korang kena pergi sendiri baru tahu camne rasa dia
ni lah kakak I yang konvo tu.. errr



konon konon macam dekat London XD, kau jangan tatap bontot aku okay! tahu lah besau :'(
I nak call boipreng I dekat London jap, Baby! just wait okay..

*tekan number* *ada orang angkat*
*hello baby, I nak jumpa you ni.. I rindu you..* *tuuuuuuuuuuuutttt..*
*harap maaf* *no yang anda dail tiada dalam perkhidmatan* *okayy, baby I LOVE YOU*
 itu namanya syok sendiri... lepas makan terus ckeck in hotel.. suzapppp TIDO!


memperbaiki diri untuk menguruskan perut, doakan aku kurus ye? Hahahah :O

Konvo kali ni, Ibu yang buat bunga untuk angah.. hargai sikit.. dari kita pergi beli dekat penjual SABAH tu.. mahal kot dorang jual sejambak je dah RM78 . kau nak beli kalau macam tu?
mak aku buat lagi lawa, even bukan bunga Fresh.. tapi nampak macam Fresh :)
Lately, dah kenyang beli bunga dah.. terus naik hotel.. actually..hotel kitaorang sebelah je dengan mall..so, jalan kaki je.. tak naik kereta pun :D

esoknya bangun solat Subuh, subuh dekat sana awal gila ! pukul 4.45 macam tu dah azan..
then pukul 6 dah terang menderang macam tengah hari.. so, cepat cepat siap nak pergi UMS
konvo tu start kol 8.30..memang habis petang lah cita dia. ramai sangat!

sedia 1 2 3 :D sekali mak aku tak pandang camera =='
Ibu memang tau, suka tak pandang camera 

gemuk :O Sedih okay sedih...
tahniah angah! you make parents pround at the same time..tut...bla..

ayah cakap, bila ayah dengar nama angah disebut.. ayah menangis *tapi dalam hati* :')
touching okay bila ayah cakap macam tu..

kitaorang duduk depan sekali :')

Graduate Graduate yang berjaya :') sedih tau tak! bestnya korang!
majlis ni habis pukul 2 kot, lama gila! sebab ada 2 kelas
NURHAZWANI BT ARSHAD :") terharu sangat bila nama disebut
bye bye UMS , nanti aku datang lagi! aku nak study sana :'(

aku dah macam Ibu ibu mengandung dah! yaALLAH... gemuknya :'( sedih ahhhh!!




gelaagde maag *Dutch language* perutku yang berlapis

-Sajaha hier Ik kan zelf-

dengan akhiri muka dewasa lagi comel ini.. maka berakhirlah cerita untuk kali ini

sebenarnya banyak lagi nak cerita..tapi disebabkan aku nak muntah tengok gambar sendiri..
okayy bye.. thanks for reading my blog :)
nanti aku post lagi banyak-banyak gambar.. dengan TUTTTTTTT.. Sabah! mybe lah..